متن دلخواه شما
سلامت
جمعه 31 فروردين 1397 ساعت 17:37 | بازدید : 70 | نوشته ‌شده به دست sibesalamati | ( نظرات )

چگونه سوختگی با تیغ بر روی ناحیه واژن را درمان کنیم؟

 

اگر اخیرا ناحیه شرمگاهی خود را اصلاح کرده اید ممکن است خارش غیر قابل توصیفی داشته باشید که به آن سوختگی با تیغ می گویند. چنین شرایطی معمولا به عنوان راش های قرمز رنگ در این ناحیه ظاهر می شود. چنین نشانه هایی معمولا هر جایی که اصلاح انجام شده باشد ظاهر می شود. ممکن است این نشانه ها در یک ناحیه از پوست باشد و در باقی قسمت ها دیده نشود. در برخی از موارد وجود چنین مواردی می تواند نشان دهنده بیماری باشد که از طریق روابط جنسی منتقل شده است.

 

چنین شرایطی نشانه بیماری منتقل شده از طریق روابط جنسی است؟

برای پاسخ به این سوال باید از خودتان سوالات زیر را بپرسید:

– من نشانه های دیگری همچون درد بدن یا تب را دارم؟

– ایا برآمدگی ها نرم هستند یا لبه های ناهمواری دارند؟

– زخم ها سر باز هستند یا بسته؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال درد باشید. برآمدگی های دردناک یا حساس معمولا به خاطر استفاده از تیغ یا موهای درون روییده رخ می دهد. اما اگر نشانه های دیگری همچون درد بدن، تب و سردرد را تجربه می کنید این برآمدگی ها ممکن است نتیجه هرپس تناسلی باشد.

باید ببینید برآمدگی هایی که دارید نرم هستند یا لبه های ناهمواری دارند. اگر برآمدگی ها نرم و بدون درد بود، ممکن است تنها مشکل ساده پوستی باشد. اما اگر این برآمدگی ها ناهموار بود می تواند نشانه زخم تناسلی باشد.

 

چگونه سوختگی با تیغ را درمان کنیم؟

این شرایط معمولا بعد از چند روز خود به خود بهبود پیدا می کند. مگر درمواردی که ناراحتی شدیدی دارید بهتر است اجازه دهید این ناحیه چند روز به حال خود بماند و خود به خود بهبود پیدا کند. شما باید ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته را چند هفته بعد اصلاح کنید تا دچار تحریک نشود. اگر با درد شدید و خارش زیادی روبرو شده اید می توانید گزینه های درمانی را مدنظ قرار دهید. در برخی از موارد می توان چنین شرایطی را در منزل درمان کرد.

 

چه درمان های خانگی در دسترس است؟

اگر به دنبال تسکین سریع درد خود هستید یک کمپرس سرد بر روی ناحیه مدنظر بگذارید. اما اگر زمان کافی در اختیار دارید، شناور شدن در وان حمام می تواند تسکین طولانی تری ایجاد کند. موارد زیر را امتحان کنید:

کمپرس سرد:

کمپرس سرد می تواند به تسکین ناحیه تحریک شده کمک کند و قرمزی آن را کاهش دهد. چند تکه یخ تمیز را در حوله تمیز بپیچید و آن را برای 5 الی 10 دقیقه بر روی ناحیه مدنظر اعمال کنید.

کمپرس گرم:

کمپرس گرم نیز می تواند به کشتن باکتری ها و کاهش تورم کمک کند. پارچه یا حوله تمیز را با آب گرم مرطوب کنید و بر روی ناحیه مدنطر بگذارید.

عسل:

عسل طبیعی خاصیت آنتی باکتریایی دارد. این ماده می تواند تورم و تحریک را کاهش دهد. لایه نازکی از عسل را بر روی ناحیه مدنظر بمالید و بعد از 10 الی 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

پنبه و سایر موارد:

از لباس های پنبه ای و نخی استفاده کنید تا ناحیه مدنظر نفس بکشد و از اصطکاک آن کاسته شود.

حمام جوی دوسر:

جوی دوسر برای تسکین خارش و تحریک مورد استفاده قرار می گیرد. این موضوع بدین خاطر است که جوی دوسر در برگیرنده فنول است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و می تواند پوست را پاکسازی و مرطوب نماید. حمامی از جوی دوسر درست کنید و برای 15 دقیقه در آن بنشینید.

 

چه درمان های طبیعی در دسترس افراد است؟

اگر درمان های خانگی برایتان مفید نبود می توانید از درمان های طبیعی استفاده کنید. اگرچه برای تایید این درمان ها به تحقیقات بیشتری نیاز است اما می توانند به تسکین تحریک کمک کنند.

سرکه سیب:

سرکه سیب خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند تسکین و تحریک ناشی از تیغ را کاهش دهد. این ماده خاصیت اسیدی دارد و می تواند از بروز عفونت پیشگیری کند. پنبه را در سرکه فرو ببرید و بر روی ناحیه مدنظر بگذارید.

آلوئه ورا:

آلوئه ورا یکی از درمان های سنتی برای تسکین پوست تحریک شده است. برشی از آلوئه ورای تازه یا ژل آن را بر روی ناحیه مدنظر بگذارید.

روغن درخت چای:

روغن درخت چای خاصیت آنتی باکتریایی طبیعی دارد و می تواند خواص ضد التهابی از خود نشان دهد. کمی پنبه را بردارید و در روغن درخت چای را به آن اغشته کنید. حالا پنبه را روی ناحیه مدنظر بگذارید.

داروهای بدون نسخه:

داروهای بدون نسخه نیز می توانند سوختگی ناشی از تیغ را بهبود ببخشند. این داروها معمولا به شکل کرم های موضعی در داروخانه ها به فروش می رسند. به دنبال کرم های حاوی هیدروکورتیزون باشید که می تواند تورم و قرمزی را کاهش دهد.

 

نتیجه گیری:

سوختگی ناشی از تیغ شرایط رایجی است که بیشتر افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد اما اگر ندانید چه چیزی باعث ایجاد این شرایط شده است برایتان استرس زا خواهد بود. نگاه دقیقی به نشانه های خود داشته باشید و اگر نشانه غیر عادی را تجربه کردید حتما با یک پزشک مشورت نمایید. سوختگی ناشی از تیغ معمولا در عرض چند روی بهبود پیدا می کند اما می توان از درمان های خانگی، درمان های طبیعی و داروهای بدون نسخه نیز استفاده کرد. اگر نشانه ها ادامه داشت از یک پزشک کمک بگیرید و ببینید چه چیزی باعث بروز چنین شرایطی شده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
جمعه 31 فروردين 1397 ساعت 17:35 | بازدید : 69 | نوشته ‌شده به دست sibesalamati | ( نظرات )

چگونه آدنومیوز را درمان کنیم؟

 

شما هم جزو افرادی هستید که از خونریزی شدید در دوران قاعدگی و گرفتگی دردناک شکم در این دوران رنج می برید؟ ممکن است در این شرایط به بیماری آدنومیوز مبتلا شده باشید. در این مقاله سعی می کنیم علل و نشانه های آدنومیوز را با هم بررسی کنیم و ببینیم از چه درمان های خانگی می توان برای بهبود چنین شرایطی استفاده کرد.

آدنومیوز شرایط پزشکی نادری است که در آن سلول های اندومتریال در دیواره عضلانی رحم رشد پیدا می کنند. این بیماری در اصل زنان بین 35 الی 50 سال را تحت تاثیر خود قرار می دهد. چنین بیماری با خونریزی شدید در دوره قاعدگی و گرفتگی شدید شکمی مشخص می شود و بعد از یائسگی بهبود پیدا می کند. اگرچه هیسترکتومی توسط پزشکان توصیه می شود اما درمان های طبیعی و خانگی نیز می توانند به تسکین نشانه ها کمک کنند.

 

علل بروز آدنومیوز

دلیل اصلی بروز چنین شرایطی هنوز مشخص نیست. با اینحال فاکتورهایی هستند که در بیماری نقش دارند:

– بر اساس گفته متخصصان، این شرایط ممکن است بدین خاطر رخ دهد که سلول های اندومتریال بر روی سطح رحم به عضلات دیواره رحم نفوذ می کنند.

– این شرایط ممکن است به خاطر التهاب دیواره رحم نیز ایجاد شود. وجود استروژن در بدن نیز نقش مهمی در این بیماری دارد. در طول یائسگی به خاطر کاهش تولید این هورمون، نشانه های بیماری از بین می رود.

 

نشانه های آدنومیوز

اگرچه در برخی از موارد این بیماری ممکن است بدون نشانه باشد اما برخی از افراد به احتمال زیاد نشانه های زیر را تجربه می کنند:

– خونریزی شدید در طول دوره قاعدگی. خونریزی بین دوره های قاعدگی نیز ممکن است رخ دهد.

– گرفتگی های شکمی شدید نیز ممکن است دیده شود. با افزایش سن این شرایط بدتر می شود

– حس شدید درد در قسمت پایینی شکم

– درد در طول مقاربت جنسی

 

نشانه های آدنومیوز

چگونه می توان ادنومیوز را به صورت طبیعی درمان کرد؟

درمان های خانگی موثری برای این شرایط وجود دارد که برخی از آن ها را در ادامه با هم مرور می کنیم.

روغن کرچک:

این گزینه درمان خانگی عالی برای این شرایط است. تنها چیزی که شما نیاز دارید، فرو بردن یک پارچه تمیز در روغن کرچک و قرار دادن آن بر روی پوست برای افزایش جریان خون و درمان اندام ها و بافت های زیرین پوست است. این روغن به سم زدایی خون قدیمی کمک می کند و می تواند درد و التهاب را کاهش دهد.

گیاه کیسه کشیش:

بر اساس مطالعات انجام شده این گیاه برای درمان نامنظمی های موجود در دوره قاعدگی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند انقباضات رحمی را بیشتر کند. این گیاه به کاهش خونریزی نیز کمک می کند. متخصصان بر این باورند که گیاه کیسه کشیش جریان خون به نواحی تناسلی را کاهش می دهد زنان باردار نباید از این گیاه استفاده کنند. اگر قصد استفاده از این گیاه را دارید با پزشک خود مشورت کنید زیرا می تواند تداخلات دارویی یا عوارض جانبی برایتان داشته باشد.

زنجبیل:

همانطور که می دانید این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که خاصیت ضد التهابی دارند و می توانند به عملکرد طبیعی رحم کمک کنند.زنجبیل به عنوان مسکن طبیعی عمل می کنند و درد و ناراحتی دوره قاعدگی را کاهش دهد.
نوشیدن چای زنجبیل در روز و اضافه کردن ریشه قدرتمند آن به مواد غذایی مفید خواهد بود. شما می توانید یک لیوان آب را بجوشانید و کمی زنجبیل به آن اضافه کنید.

زردچوبه:

این ماده گیاهی نیز برای آدنومیوز عالی است. زردچوبه حاوی کورکومین است که می تواند به کاهش التهاب در رحم کمک کند و مقدار خونریزی در طول قاعدگی را کمتر نماید. یک لیوان شیر را با یک قاشق چایخوری زردچوبه ترکیب کنید تا بتوانید التهاب را در بخش های مختلف بدن کاهش دهید. می توانید زردچوبه را به مواد غذایی خود نیز اضافه نمایید.

کلسیم و منیزیم:

این ها دو ماده معدنی ضروری هستند که نقش مهمی در دوره های قاعدگی دارند. باید مطمئن شوید که در رژیم غذایی خود کلسیم و منیزیم کافی مصرف می کنند. متخصصان توصیه می کنند حداقل هفته ای سه بار از این مکمل ها استفاده شود. اینکار به تنظیم دوره قاعدگی کمک می کند.

پد گرم:

گرما می تواند به آرامش عضلات رحم کمک کند و در عین حال فشاری که باعث ایجاد درد می شود را کمتر نماید. زمانی که فشار از بین می رود گرفتگی و سایر دردها نیز کمتر می شود. پد گرم را از داروخانه ها تهیه کنید و در ناحیه ای بگذارید که درد در آن دیده می شود. اگر پد گرم ندارید می توانید از کیسه آب گرم استفاده کنید.

آلوئه ورا:

زمانی که صحبت از آلوئه ورا به میان می اید، معمولا مزایای آن برای پوست و مو بیشتر به چشم می خورد. این ماده مزایای دیگری هم برای سلامتی دارد. آلوئه ورا جریان قاعدگی را ثابت می کند و از گرفتگی شکمی پیشگیری می نماید. در این شرایط فشار کمتری به رحم وارد می شود و درد کاهش پیدا می کند. یک لیوان آب الوئه ورا را دوبار در روز بنوشید.

آروماتراپی:

این گزینه نیز یکی از روش های درمانی عالی برای مدیریت گرفتگی شکمی است که در دوران قاعدگی دیده می شود. روغن ضروری مریم گلی می تواند برای تسکین درد و ناراحتی آدنومیوز عالی باشد. توصیه می شود از کمپرس گرمی که با این روغن های ضروری تهیه شده است بر روی شکم استفاده شود تا از شدت نشانه ها کمتر گردد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
آخرین عناوین مطالب